سراوان هوشک lux48

سراوان هوشک lux48

انواع مقاله .نرم افزار تم بازی موبایل و کامپیوتر و مطالب سودمند ومفید
سراوان هوشک lux48

سراوان هوشک lux48

انواع مقاله .نرم افزار تم بازی موبایل و کامپیوتر و مطالب سودمند ومفید

نرم افزار سفارشی

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

ترفندهای جالب و کاربردی فیس بوک


فیس بوک یکی از پرطرفدارترین سایتهای اجتماعی در دنیا است که هر روز استفاده های مختلفی از آن می شود.
1. افزودن Dislike به پیامتان
دکمه لایک به صورت خودکار زیر تمام مطالبی که در فیس بوک منتشر می کنید وجود دارد اما اگر خواستید مطلبی را منتشر کنید و به دوستانتان اجازه دهید تا با کلیک بر روی لینکی بتوانند اعلام کنند که از مطلب شما خوششان نیامده، باید از نرم افزار Status Magic استفاده کنید.

2. چگونه مطالب منتشر شده را از دید افراد خاصی پنهان کنیم
گاهی ممکن است بخواهید مطلبی را در فیس بوک منتشر کنید اما عده خاصی نتوانند انرا ببینند. با کلیک کردن بر روی account و انتخاب تنظیمات عمومی حریم خصوصی یا همان general privacy settings می توانید تعیین کنید که مطالب را که منتشر می کنید برای چه گروهی قابل مشاهده باشد.

اما می توانید کنترل بیشتری بر روی مطالب منتشر شده و خوانندگان آنها داشته باشید.پس از کلیک کردن در جعبه تایپ متن که بر روی دیوارتان در فیس بوک قرار دارد یک علامت قفل ظاهر می شود که با کلیک بر روی آن گزینه Customize می توانید نام یک لیست از دوستان و یا حتی نام یک نفر را وارد کنید تا مطلب شما تنها برای آنها قابل مشاهده باشد و یا تنها این افراد نتوانند آنرا ببینند.  ادامه مطلب ...

چگونه حال و هوای شما روی زیباییتان تاثیر می گذارد ؟

از بین برنده زیبایی ,استرس و افسردگی,حال و هوای روحی

حتما شنیده اید که حال و هوای روحی شما با زیباییتان ارتباط مستقیم دارد ، وقتی خسته و افسرده هستید احساس می کنید زشت شده اید ، اما آیا واقعا اینطور است ؟ این اتفاق چگونه می افتد ؟ چه عواملی باعث می شوند چهره شما تغییر کند ؟

علم نشان داده است که احساس ما بطور مستقیم روی ظاهرمان خود را بروز می دهد.شاید قبلا هم این مطلب را شنیده باشید اما به آن توجه نکرده اید ،  " استرس ها ایجاد التهاب می کنند که هر دو ( استرس و التهاب ) باعث از بین رفتن کلاژن های پوست و ایجاد چین و چروک می گردند". این جمله را امی وسلر متخصص و مشاور پوست اهل نیویورک می گوید. شادی باعث می شود که پوست درمان شود و بدرخشد.

افسردگی : از بین برنده زیبایی     
مهم نیست که تحت چه شرایطی به سراغتان می آید ( یعضی وقتها مشکلات جدی مثل بیکاری یا حتی داشتن یک روز پرکار ) استرس و افسردگی می تواند تاثیرات اساسی روی زیبایی شما بگذارد.  ادامه مطلب ...

زیبایی پوست با خوابی سالم


زیبایی پوست, جوانی پوست,ترمیم پوست

به طور متوسط هر فرد‌‌ یک سوم عمر خود‌‌ را د‌‌ر خواب سیر می‌کند‌‌. به همین د‌‌لیل د‌‌اشتن خواب کافی و سالم بسیار مهم است و کمبود‌‌ آن عامل ایجاد‌‌ بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند‌‌ باشد‌‌. مطالعات مختلف نشان د‌‌اد‌‌ه است که خواب ناکافی و نامنظم حتی می‌تواند‌‌ سلامت پوست را تهد‌‌ید‌‌ کند‌‌. برای به خواب رفتن، به طور متوسط ۱۵ د‌‌قیقه زمان لازم است.

خواب سالم خوابی عمیق و لذت‌بخش است نه خوابی طولانی!

با خواب سالم، طول عمر، لاغری و جوانی پوست خود‌‌ را بد‌‌ون پرد‌‌اخت هیچ هزینه‌ای به د‌‌ست آورید‌‌. خواب کافی باعث تنظیم متابولیسم بد‌‌ن، د‌‌فع مواد‌‌ زاید‌‌ و سمی از عضلات، کبد‌‌ و پوست می‌شود‌‌. هنگام خواب د‌‌ستگاه گوارش استراحت می‌کند‌‌ و سیستم عصبی نیز د‌‌ر وضعیت خواب تغییرهایی د‌‌ارد‌‌ که لازمه بازسازی و بازتوانی این سیستم است. د‌‌ر خواب عضله‌ها (ماهیچه‌ها) استراحت می‌کنند‌‌. بعد‌‌ از خواب سالم چهره سرحال می‌شود‌‌. روح و روان آرامش می‌گیرد‌‌ و فرد‌‌ با انرژی مضاعف می‌تواند‌‌ فعالیت خود‌‌ را شروع کند‌‌. کمبود‌‌ خواب یا ند‌‌اشتن خواب عمیق، د‌‌ر ترشح هورمون‌ها اختلال ایجاد‌‌ می‌کند‌‌ و باعث تیرگی و افزایش چین و چروک‌های پوستی می‌شود‌‌ به همین د‌‌لیل پزشکان معتقد‌‌ند‌‌: مطمئناً «خواب خوب» زیبایی می‌د‌‌هد‌‌. وقتی خواب خوبی د‌‌ر شب د‌‌اشته باشید‌‌ د‌‌ر طی روز احساس آرامش، کارآمد‌‌ی و مؤثر بود‌‌ن خواهید‌‌ د‌‌اشت. توجه د‌‌اشته باشید‌‌ که هورمون رشد‌‌ هم د‌‌ر طی خواب ترشح می‌شود‌‌ که موجب ترمیم پوست، ساخت کلاژن و حتی رشد‌‌ موها می‌شود‌‌. از این‌رو استفاد‌‌ه از کرم‌های شب برای پوست و مو، بسیار مؤثرند‌‌.  ادامه مطلب ...

چرا زود خسته می‌شوم؟

افزایش احساس خستگی,خستگی ذهنی و جسمی,خستگی زیاد

یکی از پرسش‌هایی که بیشتر اوقات برای افراد مطرح می‌شود این است که چرا زود خسته می‌شوند و چگونه می‌توانند انرژی بیشتری کسب کنند.

تنها پاسخی که کارشناسان سلامت برای این سوال دارند عادت‌های غلط و روزمره و انتخاب یک الگوی ناسالم است که به خستگی زودتر و بیشتر می‌انجامند.

برخی از رفتارها و عادت‌های روزانه که باعث می‌شوند زودتر خسته شویم و در طول روز کم‌انرژی باشیم عبارتند از:
1- الگوی خواب نامنظم: در صورتی که چرخه خواب فرد منظم نباشد، بدن و ذهن تمام مدت در تلاش برای جبران آن هستند. این مشکل می‌تواند پیامدهای جدی‌ همچون افسردگی، تغییر خلق و خو و افزایش وزن را به دنبال داشته باشد.


2- حذف وعده‌ غذایی صبحانه: شروع فعالیت‌های روزانه بدون خوردن صبحانه و با معده خالی، بدن را بیش از ضرورت تحت استرس قرار می‌دهد. بنابراین مصرف این وعده غذایی که شامل غلات، پروتئین، مواد لبنی و میوه می‌شود در اولین ساعات روز و پس از بیدار شدن از خواب می‌تواند فرد را تا پایان روز پرانرژی نگه دارد.  ادامه مطلب ...

عطسه‌های پشت‌سرهم مهم‌اند یا نه؟


 

عطسه‌,علت زیاد عطسه کردن,آلرژی

عطسه‌های پشت‌سرهم مهم‌اند یا نه؟
عطسه کردن شیوه‌ای است که بدن برای خارج کردن یک محرک از راه بینی به کار می گیرد.
هنگامی که چیزی باعث تحریک پوشش درونی بینی شما شود، پیامی به بخشی از مغز که مرکز عطسه نام دارد، فرستاده می‌شود. این مرکز، پیامی را به همه عضلاتی می‌فرستد که عمل هماهنگ آنها با یکدیگر باعث عطسه کردن می‌شود.


این عضلات شامل عضلات شکمی، عضلات قفسه سینه، دیافراگم، عضلات کنترل‌کننده طناب‌های صوتی، عضلات پشت گلو و عضلات پلک می‌شود.هنگامی که عطسه می‌کنید، غیر ممکن است بتوانید چشم های‌تان را باز نگه دارید.مرکز عطسه در مغز باعث می‌شود که همه این عضلات با چنان رویه درستی عمل کنند تا ذره تحریک‌کننده با سرعتی تا 100 کیلومتر در ساعت، از بینی شما خارج شود.


عطسه های پشت سر هم گاهی نشانه بیماری اند و گاهی نه
دکتر فراتی، رئیس انجمن راینولوژی کشور در این باره می گوید:
«تحریک مجاری تنفسی در هوای زمستان موجب بروز عطسه های متوالی می شود که نشانه بیماری نیست. هوای سرد موجب انقباض ناگهانی کیسه های هوایی و بروز عطسه می شود که اگر این عطسه با سرفه های خلطی یا درد گلو همراه نباشد دلیل بر بیماری نیست. 

ادامه مطلب ...

هنگام گرفتگی گردن چه کار کنیم ؟

گرفتگی گردن, درمان  گرفتگی گردن, باز شدن رگ‌های گردن

 

 

هنگام گرفتگی گردن چه کار کنیم ؟

یک عصب‌شناس با اشاره به دلایل گرفتگی گردن بر اثر استرس، نشستن نادرست و ضربه‌های وارد شده، خود درمانی به ویژه مصرف مسکن‌ها و استفاده از یخ را نادرست برشمرد.

 

گرفتگی و اسپاسم گردن به 3 دلیل رخ می‌دهد. اول بر اثر استرس، دوم نشستن‌ها و استفاده نادرست از سیستم عصبی و عضلانی و سوم تروماها و ضربه‌های که به گردن وارد می‌شود.
تحقیقات نشان می‌دهد که حدود 60 درصد از آرتروزهای گردن بر اثر استرس است.

 

تعداد اعصاب موجود در ناحیه گردن و شانه‌ها بیشتر از دیگر قسمت‌های بدن است و از آن جایی که عصب، ماهیچه و استخوان یک سیستم را تشکیل می‌دهند، فشار بر هر کدام می‌تواند کل مجموعه را تحت تأثیر قرار دهد.

 

این موضوع حتی در حیوانات نیز دیده می‌شود. شاخ و شانه کشیدن آنها برای حفظ بقا موجب بالا انداختن شانه‌ها و در هم کشیدن ابروها می‌شود که به لحاظ فیزیکی عضلات را منقبض می‌کند.

 

انحنای استخوانی در برخی افراد نیز می‌تواند ناشی از نشستن‌های نادرست باشد.

تحقیقات نشان داده مقدار فشاری که پشه موقع سوراخ کردن پوست انسان وارد می‌کند به اندازه فشاری است که یک فولکس بر سکه‌ای ده‌شاهی وارد می‌کند. بنابراین گاهی فشاری که بر گردن وارد می‌شود می‌تواند موجب دردهای گردن شود.  ادامه مطلب ...